Славутицький міський методичний центр
П`ятниця, 20.10.2017, 22:36
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
2017/2018
http://picasion.com/
Меню сайту
Ми у facebook
Спілкуємося
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
САШБ
...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 28 » Завершилася перша сесія онлайн обговорення на сайті EdEra: 5 головних тенденцій оновлення програм для 5-9 класів
22:44
Завершилася перша сесія онлайн обговорення на сайті EdEra: 5 головних тенденцій оновлення програм для 5-9 класів

У першій сесії обговорення навчальних програм базової школи на порталі EdEra взяло участь 909 авторизованих користувачів, які залишили 7 тис 6 коментарів-пропозицій. За статистикою, найбільше обговорюють «Історію», «Зарубіжну літературу» та «Математику». Найменше – іноземні мови.

До 7 березня робочі групи за участі модераторів розглядатимуть пропозиції, надані коментаторами, а також працюватимуть над впровадженням компетентнісного підходу. Такі ключові компетентності, як вміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися у межах усіх навчальних предметів.

http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8%202017/10/16976568-1714163268598777-1138368390-n.jpg

Планується виокремлення в навчальних програмах таких інтегрованих наскрізних тем, як «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

У результаті вчителі отримають до підручника також набір навчальних матеріалів, які можна буде використовувати не лише для вивчення тем з основних предметів, а й щоб побіжно вивчати наскрізні теми. Наприклад, «підприємливість і фінансова грамотність» може даватися дитині в межах математики – задачі на вивчення відсотків можуть вчити дітей формувати власний бюджет чи вираховувати відсотки по кредиту тощо.

До 15 березня робочі групи формуватимуть новий проект програм з урахуванням пропозицій онлайн обговорення та з наскрізними темами. Також буде створено таблицю, в якій детально пояснюватиметься, які пропозиції були прийняті, які ні й чому.

Ознайомитись та запропонувати зміни до нового варіанту програм 5-9 класів можна буде під час другої сесії онлайн обговорення на порталі EdEra, що триватиме з 15 до 22 березня 2017 року.

Модератори виокремили п’ять основних тенденцій того, що пропонують і з чим сперечаються дописувачі в межах онлайн обговорення програм базової школи.

Тенденція №1: Якість важливіше кількості

Майже усі програми мають коментарі-нарікання з боку вчителів, що кількість завдань, які передбачені програмами, просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмета.

Наприклад, навчальна програма з предмета «Мистецтво» у 7 класі передбачає, що діти в результаті мають вміти «виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них», «створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій» тощо.

Учасники обговорення зазначають, що такі вміння та знання можна отримати лише в музичній школі або у закладах, де на вивчення музичної складової виділяється більше часу, ніж 1 година на тиждень.

«Незрозуміло, де й коли учні отримали навички створення власних музичних композицій з використанням комп’ютерних технологій. Це великий комплекс знань і навичок, який має суто професійну спрямованість», – зазначає коментатор.

В обговоренні «Природознавства» дописувачі пропонують виокремити час для ґрунтовного виконання проектів, скоротивши їх кількість. Зокрема, пропонується прибрати «інформаційні проекти» – орієнтовані на опис історії відкриттів – та більше часу приділити виконанню практичних проектів.

Тенденція №2: Сучасні теми для сучасних дітей

Дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.

Коментатори програми з «Англійської мови» для загальноосвітніх шкіл вказують, що серед тем «ситуативного спілкування» для учнів 5-9 класів зовсім не передбачено тем на вивчення «комп’ютера» та слів, які пов’язані з його використанням. Це при тому, що зараз використання різноманітних ґаджетів пронизує практично всі сфери людського життя.

Програма з інформатики також зазнала значної критики – дописувачі нарікають, що в ній закладено вивчення речей, які сучасні діти вміють робити починаючи з дошкільного віку

Тенденція №3: Міжпредметні зв’язки

Більшість предметів, особливо споріднені, безпосередньо впливають на вивчення один одного. Згідно з чинною програмою, з фізики діти повинні в 7 класі вивчити тему «Пружність», зокрема освоїти Закон Гука. Щоб зробити це повноцінно, вони вже мають освоїти вектори. При цьому тема вектори вивчається з математики лише у 8 класі. Тобто через рік.

Тенденція №4: Менше теорії – більше практики

Вивчення предметів, в першу чергу, має бути орієнтоване на реальні навички – у цьому погоджуються коментатори до абсолютної більшості програм.

Дописувачі, що обговорюють програми з «Хімії», пропонують «зменшити вивчення історичної складової законів», щоб виділити більше часу на прикладне вивчення предмета.

«Українську мову» також радять зробити більш прикладною – замінити частину творів і переказів текстів публіцистичного, наукового й художнього стилів, які передбачені програмою, на вироблення текстотворчих навичок у розмовно-побутовому стилі.

Тенденція №5: Врахування вікових особливостей дітей

Дописувачі вказують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані.

Яскравий приклад – програма із зарубіжної літератури для 8 класу. Дописувачі зазначають, що у 8 класі діти не можуть глибоко і з розумінням оволодіти темою «Антична література». По-перше, вона складна, по-друге, у більшості дітей вона не викликає зацікавленості.

Подібні пропозиції містить і програма з «Природознавства». Наприклад, пропонують вилучити з програми вимогу «учень описує туманності різних типів та галактики різних типів», «розрізняє типи туманностей і галактик». Натомість радять залишити вивчення лише загального поняття про ці явища. На думку коментаторів, для 10-річних дітей ці теми заважкі.

Координатор проекту оновлення програм базової школи Сергій Горбачов відзначає, що найбільш активно триває обговорення програм з «Історії» та «Зарубіжної літератури».

«На жаль, з основних природничих предметів – фізики та хімії – пропозицій не так багато. Англійську мову також обговорюють не так жваво, а інші іноземні мови отримують ще менше уваги громадськості. Сподіваємося, що цього тижня більше дописувачів захочуть приєднатися до нас та долучитися до оновлення програм», – розказав Сергій Горбачов.

Нагадуємо, що 15 березня починається 2 сесія онлайн обговорення, що триватиме 8 днів – до 22 березня.

Шановні педагоги, батьки! Долучайтеся до обговорення програм на порталі EdEra! https://www.ed-era.com/mon59

За матеріалами сайту Міністерства освіти і науки України

Категорія: Методична служба | Переглядів: 122 | Додав: bardakova73 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дошка пошани
http://picasion.com/
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
Наш блог
Пошук
INUDECO
Вхід на сайт

Сектори центру
Методична служба [1005]
Бардакова Н.О.
Науково-методична рада [44]
Бардакова Н.О.
Дошкільна освіта [117]
Терещенко І.А.
Початкова освіта [96]
Мороз О.М.
Олімпіади, МАН, конкурси... [417]
Виховна робота [642]
Заставнюк О.О.
Бібліотечно-бібліографічна робота [141]
Громовик Н.П., Іванова Я.Є.
Психологічна служба [85]
Мови і література [127]
Мандровний О.М.
ПМПК [19]
Фізична культура, технології, естетичний цикл знань [119]
Касьяненко Л.Л.
Природничо-математичний цикл знань [28]
Суспільствознавство [39]
Календар подій
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
МОНУ
ІІТЗО
ЗНО
КОДА
ДОН
КВНЗ КОР "АНО"
e-slavutich
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2017