25 січня на
базі міського методичного центру пройшло
друге засідання «Школи молодого педагога». Керівник Школи, методист з
дошкільної освіти міського методичного центру, Терещенко Ірина зазначила про
план роботи засідання. Мова йшла про спілкування, заняття як форму організації
навчальної діяльності дітей.
Керівник зазначила, що спілкування - це
двосторонній процес, у якому люди
обмінюються ідеями, думками, почуттями. Уміння активно слухати має величезне
значення. Існують певні механізми при спілкуванні, які діють на підсвідомість
людей. До них належать навіювання, наслідування, психічне зараження, переконання.
Було дано характеристику цим механізмам та їх застосування у практиці.
Слухачі
виконали інтерактивні вправи "Турнір
ораторів", «Не хочу
хвалитися, але я..». Було переглянуто відеопрезентацію «Дивися!» Увагу
слухачів керівник зосередила на види, типи
занять, традиційні та нетрадиційні способи розміщення дітей під час заняття, як треба розсаджувати
дошкільників на заняття і чому такі
форми розміщення мають місце. Розглянуто
також питання про традиційне навчання - вид навчання, який є (на
сьогодні) найпоширенішим, це - навчання знанням, умінням і навичкам за схемою: вивчення нового -
закріплення - контроль - оцінювання.
Значну увагу
під час роботи засідання керівник надала організації особистісно
зорієнтованому навчанню на засадах глибокої поваги до особистості вихованця,
врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого відповідального
суб’єкта освітньої взаємодії. Було
розглянуто ознаки особистісно-зорієнтованого навчання: зосередження на потребах
дитини; діагностичну основу навчання; переважання навчального діалогу;
співпрацю, співтворчість між дітьми і педагогом; ситуацію вибору і
відповідальності; турботу про
фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я кожного вихованця; стимулювання розвитку і саморозвитку
дитини.
Керівник семінару ознайомила присутніх
з роздатковими матеріалами Школи та
методичними рекомендаціями засідання. Терещенко І.А., методист ММЦ
|