Славутицький міський методичний центр
Субота, 06.06.2020, 15:58
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
Пошук
Меню сайту
Календар подій
«  Березень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Сектори центру
Методична служба [1368]
Деревянко О.С.
Науково-методична рада [53]
Деревянко О.С.
Дошкільна освіта [217]
Терещенко І.А.
Початкова освіта [192]
Корень Л.О.
Олімпіади, МАН, конкурси... [611]
Деревянко О.С.
Виховна робота [775]
Полегенько Я.П.
Бібліотечно-бібліографічна робота [226]
Іванова Я.Є.
Психологічна служба [112]
Єзан Н.П.
Мови і література [171]
Мандровний О.М.
Фізична культура, технології, естетичний цикл знань [186]
Касьяненко Л.Л.
Природничо-математичний цикл знань [58]
Суспільствознавство [160]
Ми у facebook
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Березень » 29 » Успішність дитини залежить від сформованої навички читання
09:16
Успішність дитини залежить від сформованої навички читання

26 березня 2018 року в приміщенні загальноосвітньої школи № 1 відбулося тематичне засідання міського методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури, присвячене психологічним проблемам учнів у процесі читання художньої літератури та запам’ятовування літературних знань.

В першій частині засідання своїми міркуваннями щодо проблеми розвитку образного мислення, застосування педагогами мнемотехнічних технологій, а також проблеми формування навички читання ділився керівник ММО.

Практика викладання мови та літератури виявляє частину учнів, які не люблять читати або не дочитують великі художні твори. Причина корениться у тому, що в таких учнів не сформована повністю навичка читання. У них одиницею сприйняття є не цілісне речення, а окреме слово (навіть склад), у кращому випадку – словосполучення. Цю проблему не виявляє читання вголос. Всі діти в кінці 2 класу здають техніку читання. Проблема прихована тому, що вчителі не знають, як учень читає мовчки. Діагностування одинадцятикласників виявляє, що тільки 30% дітей читають цілісними реченнями, тобто вміють і по-справжньому люблять читати.

Більш докладно дана проблема висвітлена в матеріалах сайту «Словесники Славутича» за посиланням https://movlitslav.jimdo.com (статті на головній сторінці сайту «Грамотне письмо залежить від сформованої навички читання», «Якщо у дитини недосформована навичка читання...», «Якщо навичка читання розвинена добре...», «Тест на сформованість навички читання»).

З проблемою читання переплітається проблема розвитку образного мислення і на його основі пам’яті. Розуміння учнем прочитаного або прослуханого можливе лише тоді, коли до кожного слова у свідомості дитини сформований його уявою образ ( тобто значення слова). Якщо до певної кількості сказаних учителем слів образи не сформовані, учень учителя не зрозуміє. Розвинене образне мислення та уява, на яких ґрунтується мнемотехніка, допомагає швидко і творчо вивчити напам’ять будь-який вірш із шкільної програми.

Керівник ММО запропонував колегам пройти самостійно тест, який виявляє ступінь сформованості навички читання мовчки. І рекомендував за допомогою нього з’ясувати рівень сформованості навички читання у своїх класах.

Досвідом роботи з формування мовної компетентності учнів 5-6 класів шляхом збагачення словникового запасу поділилася Н.М. Віткалова, вчитель російської мови та літератури вищої категорії ЗОШ № 1, яка в поточному навчальному році претендує на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та встановлення педагогічного звання «старший учитель».

На засіданні методичного об'єднання були розглянуті щорічні питання, пов’язані із виконанням навчальних програм за І та ІІ семестр, оглядом переможців міського та обласного етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з мов національних меншин, обласної олімпіади із зарубіжної літератури, аналізом типових помилок, які допущені під час виконання олімпіадних завдань.

В цьому навчальному році творче об’єднання «Соняшник» (м. Харків) вдруге провело Міжнародну гру зі світової (української та зарубіжної) літератури «Sunflower», в якій взяли участь учні ЗОШ № 3. Своїми враженнями щодо змісту завдань та організації гри поділилася координатор гри в загальноосвітній школі № 3, вчитель зарубіжної літератури В.П. Симонова.

Державна підсумкова атестація в 2018 році відбудеться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2015 року за № 157/26602. Керівник ММО О.М. Мандровний ознайомив колег з листом МОН України № 1/9-66 від 31.01.18 року «Про організоване завершення 2017/2018 н. р. та особливості проведення ДПА у закладах загальної середньої освіти», в якому були викладені рекомендації щодо проведення ДПА в поточному навчальному році. Також був розглянутий зміст тестових завдань із зарубіжної літератури для 9 класу, охарактеризовані форми проведення ДПА із російської мови для 9 класу, нагадані рішення засідання ММО від 25.03.2015 року з цього питання.

Останнім питанням березневого засідання ММО вчителів зарубіжної літератури, російської мови та літератури був огляд методичної та фахової літератури, який був підготовлений учителем ЗОШ № 1 Н.П. Гапон.

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру

Категорія: Мови і література | Переглядів: 321 | Додав: bardakova73 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

2019/2020
http://picasion.com/
АКТУАЛЬНО!
Дошка пошани
http://picasion.com/
міні-EdCamp Slavut
Наш блог
INUDECO
МОНУ
imzo.gov.ua
ЗНО
КОДА
ДОН
КНЗ КОР "КОІПОПК"
МАН
Міська рада
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2020