Славутицький міський методичний центр
Вівторок, 14.07.2020, 12:22
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
Пошук
Меню сайту
Календар подій
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Сектори центру
Методична служба [1386]
Деревянко О.С.
Науково-методична рада [53]
Деревянко О.С.
Дошкільна освіта [220]
Терещенко І.А.
Початкова освіта [192]
Корень Л.О.
Олімпіади, МАН, конкурси... [614]
Деревянко О.С.
Виховна робота [775]
Полегенько Я.П.
Бібліотечно-бібліографічна робота [231]
Іванова Я.Є.
Психологічна служба [112]
Єзан Н.П.
Мови і література [171]
Мандровний О.М.
Фізична культура, технології, естетичний цикл знань [187]
Касьяненко Л.Л.
Природничо-математичний цикл знань [58]
Суспільствознавство [169]
Ми у facebook
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2019 » Березень » 28 » Ділимося досвідом: країнознавчі матеріали на уроках історії
18:47
Ділимося досвідом: країнознавчі матеріали на уроках історії

27 березня 2019 року в приміщенні Славутицької ЗОШ № 3 відбулося засідання міського методичного об’єднання вчителів історії та правознавства з теми «Використання країнознавчих матеріалів в курсі викладання історії та географії».

Керівник методичного об’єднання поділилася досвідом використання країнознавчих матеріалів на уроках історії та географії. Результативність такої роботи досягається завдяки накопленим фотоматеріалам з власних подорожей по європейським країнам та можливості розповідати про відвідані країни в режимі усної історії.

Усна історія — новий науковий напрям в історії, що інтенсивно розвивається з другої половини XX ст. Метод дослідження усної історії — глибинні інтерв'ю біографічного характеру (як правило, із застосуванням аудіо- та відеотехніки), за допомогою яких здійснюється фіксування суб'єктивного знання окремої людської особистості про епоху, в якій вона жила.

Також А.В. Савицька подала до участі у міській педагогічній виставці «Освіта Славутича – 2019» посібник «Сценарії позакласних заходів з історії, українознавства, краєзнавства для учнів 6-11 класів».

В наступній частині засідання члени методичного об’єднання обговорили хід виконання програм з суспільствознавчих дисциплін у 2018/2019 навчальному році, результати участі учнів ЗЗСО у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнської учнівської з історії та правознавства.

 Далі учителі історії та правознавства обговорили основні положення наказу МОН України № 59 від 25.01.2019 «Про проведення в 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту».  Предмети «Всесвітня історії», «Історія України» та «Правознавство» є у переліку третього предмета під час проведення ДПА в 9 класі. Проте вибір третього предмета цьогоріч має відбуватися з урахуванням побажання учнів та їхніх батьків. «Цей вибір неодмінно має відбуватися на засадах педагогіки партнерства. Педрада не може самостійно та безапеляційно визначати третій предмет, попередньо обов’язково потрібно  запитати думку дітей та їхніх батьків. Варто вести відкритий діалог, зважати на «профільність» класу тощо», – зазначила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

Для учнів 11 класів ДПА з історії України відбудеться у формі зовнішнього незалежного оцінювання 04 червня 2019 року.

Керівник методичного об’єднання познайомив членів об’єднання із головними положеннями Концепції розвитку громадянської освіти, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р. В зазначеному документі громадянська освіта розуміється як навчання та громадянське виховання на основі національних та загальнолюдських цінностей.

Учителі історії та правознавства розглянули зразки вправ для уроків історії із електронного посібника «Громадянська відповідальність», розміщеного в бібліотеці сайту «Демократична школа». Запропоновані вправи націлені на реалізацію наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в оновлених шкільних програмах для 5-9 класів. Завантажити вправи можна за посиланням: http://www.schools-for-democracy.org/hromadianska-vidpovidalnist  

 Особливої уваги набуло питання про форми методичної роботи учителів історії та правознавства у 2019/2020 навчальному році. Були підведені підсумки діагностування вчителів щодо їхніх професійних потреб та запитів, а саме:

  1. Доцільність такої форми методичної роботи як міське методичне об’єднання (50%, 7 учителів із 14 опитаних), недоцільність – 35,7%. Інші відповіді – «форма для молоді»; «існує формально»

  2. Можливість бути учасником майстер-класу з оволодіння певними педагогічними техніками, методиками з вивчення певних тем шкільного курсу тощо (9 педагогів з 14 опитаних)

  3. Можливість працювати у складі мобільної творчої групи з конкретної теми (6 педагогів)

  4. Можливість участі у практикумі із оволодіння ІКТ (1 педагог)

  5. Можливість працювати у складі школи педагогічної майстерності (3 педагоги)

  6. За результатами спільного для вчителів-словесників та вчителів історії семінару «Використання засобів дистанційного навчання на уроках мови, літератури та історії»:

6.1. Робота у складі творчої  групи з вивчення навчальних можливостей сервісу Learningapps.org (12 педагогів)

6.2. Робота у складі творчої групи з використання віртуальної дошки Padlet  у власній педагогічній діяльності (4 педагога)

6.3. Робота у складі творчої групи з опанування хмарними технологіями Google та використання їх у роботі (3 педагоги)

  1. Теми та напрями діяльності у напрямку підвищення професійної компетентності:

7.1. Підвищення мотивації до навчання сучасних старшокласників

7.2. Написання есе на уроках історії та правознавства

7.3. Використання методу проектів під час викладання суспільствознавчих дисциплін

7.4. Формування навичок критичного мислення учнів в процесі використання інтернет-ресурсів на уроках історії

  1. Організація участі учителів історії та правознавства у (не)конференціях edCamp для зустрічі із досвідченими колегами інших регіонів, або запрошення їх до міста Славутича з можливістю проведення майстер-класів.

В зв’язку з тим, що під час діагностування за доцільність такої форми методичної роботи, яка методичне об’єднання за фахом, висловилось 50% учителів суспільствознавчих дисциплін, на засіданні було ініційовано повторне обговорення його питання. Л.С. Курач, учитель-методист Славутицького ліцею, запропонувала залишити дану форму роботи, О.В.Зінченко, учитель-методист Славутицької ЗОШ № 1, погодившись, доповнила думкою про бажане співіснування в методичній роботі різних форм: і методичного об’єднання за фахом, і творчих груп з певного напрямку роботи.

В останній частині відбулися перевибори керівника ММО: А.В. Савицька передала свої повноваження учителю Славутицької ЗОШ № 2 В.М. Заікіній, обраній більшістю голосів.

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру

Категорія: Суспільствознавство | Переглядів: 201 | Додав: Яна | Теги: ммо, історія | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

2019/2020
http://picasion.com/
АКТУАЛЬНО!
Дошка пошани
http://picasion.com/
міні-EdCamp Slavut
Наш блог
INUDECO
МОНУ
imzo.gov.ua
ЗНО
КОДА
ДОН
КНЗ КОР "КОІПОПК"
МАН
Міська рада
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2020