Славутицький міський методичний центр
Четвер, 18.01.2018, 23:05
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна Форум "Запрошуємо на урок"РеєстраціяВхід
2017/2018
http://picasion.com/
Меню сайту
Ми у facebook
Спілкуємося
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
САШБ
...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Початкова освіта

Тема: Закріплення звукових значень букви «ю»
[ · Скачати дистанційно () ] 02.03.2015, 11:55

Навчальний предмет: урок навчання грамоти, 1 клас

Урок № 163

Тема: Закріплення звукових значень букви «ю». Звуко-буквений аналіз слів.   Опрацювання  оповідання М. Коцюбинського «Десять робітників» та вірша І. Січовика «Руки»

Автор: Зуб Олена Володимирівна, вчитель початкових класів вищої категорії Славутицької загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів №4 Славутицької міської ради Київської області

2014-2015 н.р.

Мета та завдання: закріпити уявлення учнів про звукові значення букви ю; удосконалювати навички правильної вимови, вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів;  учити дітей бути спостережливими, уважними; збагачувати словниковий запас; розвивати фонематичний слух, мовлення, мислення, інтелектуальні здібності, увагу, пізнавальний інтерес,   уяву, кмітливість, інтерес до навчання; формувати навичку виразного читання, вміння аналізувати навчальний матеріал, працювати за зразком; виховувати любов до праці.  

Тип уроку: урок закріплення знань.

Обладнання: портрет М. Коцюбинського, книжечка М. Коцюбинського «Десять робітників», картки для роботи в парах, фішки для оцінювання з буквами МОЛОДЕЦЬ, мелодія до фізкультхвилинки «Фіксики. Колесо», презентація до уроку.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

         1.  Ось  і  дзвоник  пролунав,

              Для  навчання  час  навчав

  -  В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).        

         2. Налаштування  на  плідну  працю. 

- Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати.  

 А  якими  повинні  бути діти на уроці ?

                 У  - уважними

                 Р  - розумними

                О – організованими

                К –  кмітливими

          3. - Оцінювати свою роботу на уроці будете самостійно: за кожну правильну відповідь берете 1 фішку. В кінці уроку підведемо підсумок.

ІІ. Артикуляційні вправи

  1. Скоромовка (на силу і темп голосу)  (Слайд 2)

                     Вибіг Гришка на доріжку,

                    На доріжці сидить кішка.

Взяв з доріжки Гришко кішку –

Хай спіймає кішка мишку  

  1. Вправа на дихання. Читання на видосі :   (Слайд 3)  

                 Юля юшку вранці їла,

                 Юля юшки не хотіла.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

        - Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати звукові значення букви «ю», виконувати звуко-буквений аналіз слів,ознайомимося з творчістю М. Коцюбинського  та опрацюємо вірш І. Січовика «Руки».

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Мовний пінг-понг»
  •  З чого складаються речення? (із слів). Слова? (із звуків)
  • На які групи поділяються звуки? (голосні і приголосні).

- Скільки голосних звуків в українській мові? (6).  Назвіть їх. (а, о, у, е,   і, и).
- На які групи поділяються приголосні звуки?  (на дзвінкі  і глухі ;  тверді  і  м’які).
- Який звук завжди м'який? ( й ).
- Яка буква не позначає жодного звука?  ( ь ).

- А яка буква завжди позначає два звуки? (буква  ї).

- Назвіть ці звуки.  [ й,  і ]
- Коли букви  «я», «ю»  позначають два звуки?    Назвіть їх.   

(Коли  вони   стоять  на   початку   слова,  після  голосного.

         буква  Я - [ й а ],  буква  Ю - [ й у ], буква  Є - [ й е ]) . 

  1. Вправа «Збери слова» (Слайд 4-6).
  2. Гра «Впізнай слова»  (Слайд 7).

     4.  Вправа «Яка буква зникла?» (Слайд 8).

     5.  Розподілити слова в 2 колонки: «ю» позначає 2 звуки

                                                                 «ю» позначає 1 звук. (Слайд 9).

     6.  Відгадування загадок(Слайд 10,11).

     7. Робота в парах. Виконати звуко-буквений аналіз слів-відгадок .

                    ВЕРБЛЮД                                ЮРОК

                    – • – – =• –                                 =• – • –

V.  Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика. [ 2 ]                           

                 Нумо,братці, за роботу,

                 Покажіть свою охоту!

                 Тобі – дрова рубати,

                Тобі – печі топити,

                Тобі – воду носити,

                Тобі – тісто місити,

                А тобі -  обід варити.

VІ.   Закріплення знань і вмінь учнів.

1. Слухання-розуміння оповідання М. Коцюбинського «Десять   робітників».

  — Як ви вважаєте, про кого піде мова у тексті, який зараз почнемо читати?

  -   Я прочитаю текст, а ви скажете «Хто ж ці десять робітників?»

      а) Читання тексту вчителем.
      б) Лексичний аналіз мови художнього твору (словникова робота).
               Десять робітників — десять пальців;
               вони мене слухають — виконують потрібну роботу;
               один одному допомагають — працюють гуртом.
       2.   Читання «ланцюжком».

       3.  Відповіді на запитання.

             - Хто автор тексту «Десять робітників»? (М. Коцюбинський).

            - Від чийого імені ведеться розповідь? (від автора).

              - До кого зайшов автор тексту в гості? (до жінки Одарки).
           — Що здивувало гостя? (порядок в хаті).
       4.   Вибіркове читання.
            — Про що запитав Одарку гість? Як потрібно прочитати це речення?
            — Що відповіла жінка?

            —Знайдіть ще питальне речення. Прочитати, слідкуючи за інтонацією.
            — Знайдіть окличні речення. Прочитати, слідкуючи за інтонацією.

            — Прочитайте слова, у яких зустрічається буква ю.(Одаркою, дивлюсь,                           запитую, маю, слухаються, допомагають).
     5. Робота з моделями (схемами) речень за змістом прочитаного.
           — Знайдіть у тексті та прочитайте речення, яке б відповідало моделі:

         |_______  _________ , ________  ________ , _______ _______ .

 

6. Знайти помилки в тексті (Слайд12).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( мелодія до фізкультхвилинки «Фіксики. Колесо»).

7. Опрацювання вірша І. Січовика «Руки».

         А) Виразне читання вірша ученицею.

        - Чим схожий він на оповідання «Десять робітників»? (розповідається про роботящі руки).

         Б) Самостійне читання вірша учнями.

         - Що вміють робити руки?

        В) Колективне читання       Читання дівчатками і хлопчиками: дівчатка читають перший рядок,     хлопчики – другий і т.д.

Г) Гра  «  Закінчи  рядок ».  Учитель  читає  початок  рядка,  а  учні    його  закінчують.   Учитель  читає  рядки  не по  порядку.

 VІІ.   Підсумок уроку

               — Яку букву повторили сьогодні на уроці?
               —         Про що читали тексти?

Вправа «Фотооко»на швидкість сприймання і увагу. Яке слово зайве?      (Слайди 13-16). (Ноги)

              —  Чи допомагають вам ваші десять робітників?

              — Чи завжди у вас все прибрано, виконано гарно й охайно?
              — Пам’ятайте, що руки не будуть працювати, якщо ви того не    захочете.
              —  Складіть  прислів’я про працю (Слайди 17-19).

             •Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
             •Зробив діло — гуляй сміло.
             • Що посієш, те й пожнеш.

              -Що нового дізналися? Що сподобалося?

            Оцініть свою роботу МОЛОДЦІ! (Слайд 20).

           


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

1. Сапун, Г. М. Уроки навчання грамоти [Текст] / Г. М. Сапун, М. О. Пачашинська, М.О. Орап. – Тернопіль: Підручники і посібники, 1998.- 160с.

2. Фізкультхвилинки у початковій школі [Текст] / упор.: Т. В. Решетуха, Т. Б. Ухіна, О. В. Лабащук. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 128с.

Категорія: Початкова освіта | Додав: Яна
Переглядів: 1472 | Завантажень: 245 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дошка пошани
http://picasion.com/
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
Наш блог
Пошук
INUDECO
Вхід на сайт

Сектори центру
Конспекти заходів [14]
Дошкільна освіта [11]
Початкова освіта [11]
Позашкільна освіта [3]
МОНУ
ІІТЗО
ЗНО
КОДА
ДОН
КВНЗ КОР "АНО"
e-slavutich
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2018