Славутицький міський методичний центр
Четвер, 18.01.2018, 23:06
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна Форум "Запрошуємо на урок"РеєстраціяВхід
2017/2018
http://picasion.com/
Меню сайту
Ми у facebook
Спілкуємося
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
САШБ
...
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » Файли » Початкова освіта

Тема: І.Франко «Лисичка і Журавель»
13.03.2015, 11:41

Навчальний предмет: Літературне читання 2 клас

Розділ VI: Твори українських письменників. Казковий дивосвіт.

Тема: І.Франко «Лисичка і Журавель»

Автор: Цулун Оксана Миколаївна, вчитель початкових класів першої категорії Славутицької загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів №1

Славутицької міської ради Київської області

2014-2015 н.р.

 

Тема уроку:  І.Франко «Лисичка і Журавель»

Мета уроку: дати дітям поняття «авторські» (літературні) казки; вчити аналізувати зміст твору, давати характеристики героям; розвивати техніку читання; виховувати бажання працювати в колективі та самостійно.

Обладнання: підручник, зошит з читання, збірка казок «Коли ще звірі говорили», картки для роботи в парах, предметні малюнки, ілюстрація до казки, атрибути до інсценізації: маски Лисички і Журавля, стіл, вишитий український рушник, глечик, тарілка.

Тип  уроку:  ознайомлення з новим матеріалом.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок – починаємо урок.

У нас на уроці гості. Поверніться до них, привітайте і до мене голівки повертайте.

Кожен з вас вже постарався,

До уроку готувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

Учні (разом)

Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мовлення своє розвиваємо!

ІІ. Мовленнєва розминка

    Робота над чистомовкою

Ель-ель-ель – на болоті журавель,

ав-ав-ав – цілий день щавель збирав.

Орщ-орщ-орщ -  назбирав собі на борщ,

ощ-ощ-ощ – та якраз вперіщив дощ!

Ця-ця-ця – знесла щавель водиця –

иця-иця-иця – без борщу лишилась птиця.

Ель-ель-ель – з того часу журавель

им-им-им – жує щавель сирим.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

     Робота над загадками

Сидів він на віконечку.

Як маленьке сонечко.

Від діда з бабусею утік,

Побіг у ліс і раптом зник. (Колобок)

 

Знесла яєчко золоте,

Зраділи дід і баба.

Ви, діти, знаєте її –

Та це ж … (Курочка Ряба)

 

Із якої казки я

Бичок-третячок?

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив («Солом’яний бичок»)

IV. Оголошення теми і мети уроку.

Слово вчителя

- Діти, сьогодні ми познайомимось з казкою, у якої автор відомий. Така казка називається авторською або літературною. Ми будемо вчитися читати виразно, аналізувати зміст прочитаного та характеризувати героїв.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота з деформованими словами (назва казки сичЛика і раЖувель).

2. Довідкове бюро (короткі повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях І.Франка).

3. Словникова робота

Заприятелювали, прошений, встромлює, випорожнивши, зареклася. (Читання слів «луною» за вчителем).

4. Довідкове бюро

Призволяйся – тут: пригощайся.

Пісним голосом – тут: незадоволено.

Облизня спіймавши – ні з чим.

(Учні самостійно знаходять значення слів у підручнику).

5. Читання казки вчителем.

6. Фізкультхвилинка (за українською народною піснею «Я – Лисичка, я – сестричка»).

7. Читання «ланцюжком».

8. Аналіз змісту прочитаного твору

а) Вибіркове читання

- Знайдіть і зачитайте речення як Лисичка запрошувала у гості Журавля.

- Чим пригощала Журавля, як припрошувала?

- Як Журавель віддячив Лисичці?

- Чи наїлася Лисичка у Журавля?

б)  Гра «Розвідники»

- Яка частина знаходиться між зачином та кінцівкою?

- Знайдіть у тексті і порахуйте, скільки разів ужито слово Журавель та Лисичка.

в) Гра «Хвости»

(учитель читає початок речення, учні знаходять це речення і дочитують його до кінця).

г) Переказ казки за малюнками.

9. Робота в парах (вибрати слова, які характеризують Лисичку і Журавля)

Улеслива, довгоносий, хитра, пухнаста, сірий, руда, нещира, добрий, ввічливий, щирий, довірливий.

10. Інсценізація казки

Діти одягають маски Лисички і Журавля.

11. Робота над прислів’ями

- Роз’єднайте слова і прочитайте прислів’я:

Нетойдруг, хтомедоммаже, атой, хтоправдукаже.

Якечастування, такейдякування.

  • Яке прислів’я може бути заголовком до казки?

VI. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Хто написав казку «Лисичка і Журавель»?
  • Ця казка народна чи літературна?
  • Чи були справжніми друзями Лисичка і Журавель?
  • Чого вона нас навчила?
  • Якби у вас була чарівна паличка, як би ви допомогли порозумітися героям?

VIІ. Домашнє завдання.

Читати та переказувати казку «Лисичка і Журавель» с.105-107

    

Список використаних джерел інформації

  1. Казковий єралаш [Текст] : [віршовані загадки] / В. Ткаченко // Початкова освіта. – 2008. –  № 22. – С. 33-34.
  2. Мовчун, А. Іван Франко [Текст] / А. Мовчун // Початкова школа. – 2006. –  № 8. – С. 54 -60.
  3. Савченко, О. Літературне читання [Текст]: підручник для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. Савченко. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.
  4. Сапун, Г. Читайлик [Текст] : робочий зошит з літературного читання для 2 класу ; до підручника О. Савченко «Літературне читання. 2 клас» / Г. Сапун. – Тернопіль: Видавництво  «Підручники і посібники»,  2014.  –  80 с.
  5. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки [Текст] / [укладач Н.В. Курганова] . – Харків : «Торсінг», 2006. – 320 с.
  6. Франко, І. Казки: Лис Микита. Коли ще звірі говорили [Текст]: для дошкільного та молодшого шкільного віку / І. Франко; худож. С. Артюшенко. – К.: «Веселка», 2008. – 215 с. 
Категорія: Початкова освіта | Додав: Яна
Переглядів: 1789 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дошка пошани
http://picasion.com/
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
Наш блог
Пошук
INUDECO
Вхід на сайт

Сектори центру
Конспекти заходів [14]
Дошкільна освіта [11]
Початкова освіта [11]
Позашкільна освіта [3]
МОНУ
ІІТЗО
ЗНО
КОДА
ДОН
КВНЗ КОР "АНО"
e-slavutich
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2018