Славутицький міський методичний центр
Понеділок, 12.11.2018, 19:25
Вітаю Вас Гость | RSS
 
Головна Форум "Запрошуємо на урок"РеєстраціяВхід
2018/2019
http://picasion.com/
Меню сайту
Ми у facebook
Спілкуємося
Методист ДНЗ
Початкова школа
Словесники
psyh.blog
САШБ
...
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » Файли » Дошкільна освіта

Тема: У підземній лабораторії
02.03.2015, 12:08

Сайко Алла Володимирівна, вихователь ДНЗ № 5 «Джерельце» м.Славутича Київської області

Тема: У підземній лабораторії

Конспект заняття з дослідно-пошукової діяльності 

Вікова категорія дітей: 6-7 років

2014 – 2015 н. р.

Конспект заняття з дослідно-пошукової діяльності

для дітей сьомого року життя «У підземній лабораторії»

 

Програмовий зміст:

  • поглибити знання дітей про грунт на конкретних дослідах, переконувати їх у тому, що в грунті є повітря, вода, необхідна для рослин і тварин; що рослини п'ють воду і перетворюють її на сік; розширювати знання дітей про лікувальні властивості алое; підводити до розуміння єдності в природі, значення неживої природи як середовища для живих істот;
  • розвивати спостережливість, мислення, мову, вміння самостійно аналізувати і робити висновки.
  • виховувати у дітей бережне відношення до землі, прагнення дотримуватися екологічно безпечної поведінки в природі.

Обладнання:

склянки з водою, соломинки, пісок, глина, грунт в ємкостях, лійки, прозорі ємкості однакового розміру, вологі серветки, ємкості з водою, квітка алое, ніж, паперова серветка, дощечка, серветки марлеві, піпетки, пробірка.

Використана література:

  1. Дитина. Програма виховання та навчання дітей вікеом від двох до семи років [Текст] / наукове керівництво О.В.Проскура, Л.П.Кочина, В.У.Кузьменко, Н.В.Кудикіна. - К. : - 2012. - 492 с.
  2. Тисяча сто одинадцять загадок [Текст] // Уклад.: JI. Вознюк - Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. – 224 с.

Хід заняття

Діти зручно розміщені на килимку

Вихователь: Діти, послухайте загадку:

Екскаватор у землі хату риє справно,

Носом, лапками працює,             

І виходить славно.

Шуба в нього чорна-чорна.

І в роботі він моторний.  (Кріт)

Вихователь: В одного мого знайомого крота сталася прикра історія: жив у землі кріт-землекоп, у нього була підземна лабораторія, бо він був ученим кротом. На стіні у лабораторії знаходилась схема, до якої кріт записував свої дослідження. Та ось одного разу дві польові миші вкрали її. Старий кріт-землекоп засумував так, що навіть захворів. Я вирішила покликати вас на допомогу і запросити до підземної лабораторії крота, тож вирушаємо.

Подивіться, діти, ось і справді схема, на ній зображена земля, і більше немає ніяких записів. Нам необхідно повернути їх на місце. Чи згодні ви допомогти кротові?

Діти: згодні.

Вихователь: Для того, щоб безпечно працювати в лабораторії необхідно одягнути спецодяг.

Діти одягають фартушки, капелюшки, нарукавники.

Вихователь: Тепер ми стали справжніми науковцями, лаборантами. А ось і перша кімната лабораторії. Ось тут кріт проводить свої досліди, і ми теж проведемо їх. Подумайте і скажіть, що люди вдихають і видихають?

Діти: Повітря.

Вихователь: Давайте вдихнемо і видихнемо його на долоню, ось так, зробіть це як я. Діти, ви побачили повітря?

Діти: Ні, не побачили.

Вихователь: А щоб побачити повітря, я вам пропоную зробити такий експеримент: вдихніть носом повітря і - видихніть у трубочку, яка знаходиться у воді. Що ви побачили?

Діти: Бульбашки.

Вихователь: Це свідчить про те, що повітря можна побачити за допомогою бульбашок у воді. Як ви думаєте, чи є повітря у грунті? (Відповіді дітей).

Вихователь: А щоб дізнатися про це, проведемо ще один дослід: візьміть грудочки грунту і киньте їх у склянку з водою, уважно слідкуйте, що буде відбуватися. Що ви помітили? (З грудочки виділяються бульбашки).

Вихователь: Про що це свідчить? (У грунті є повітря).

Вихователь: Тож давайте зафіксуємо свій дослід позначками і занесемо у схему.  Діти позначають відповідними позначками у схемі повітря.

Вихователь: А для кого потрібне повітря у грунті?

Діти: Для тварин та рослин.

Вихователь: Позначимо це схематично.

Вихователь: А тепер ходімо до іншої кімнати лабораторії. Діти, розглянемо різні шари грунту: що це? (чорнозем), що це? (пісок), що це? (глина). Як ви вважаєте, чи пропускає грунт воду? (Відповіді дітей).

Вихователь: Для того, щоб знайти правильну відповідь, ми виконаємо наступний дослід. У пусті склянки ми поставимо лійки, покладемо вологі серветки у лійки. В одну лійку ми висиплемо пісок, в іншу - глину. Тепер наллємо однакову кількість води у лійки. Подивіться, чи пропускає пісок воду, чи пропускає воду глина. (Відповіді дітей). Яка порода пропускає воду швидше? (Відповіді дітей). А яка повільніше? (Відповіді дітей). Який висновок можна зробити? (Пісок пропускає воду краще ніж глина).

Вихователь: Позначимо це схематично. А як ви думаєте, для кого потрібна вода в грунті? (Для рослин). Діти, а чи справді вода потрібна рослинам, ми дізнаємося з наступного досліду. Ось погляньте ще одна кімната лабораторії: у горщику на столі росте квітка, як вона називається?

Діти: Алое.

Вихователь: А ще в народі її називають столітник. Ця квітка має цілющі властивості, і люди її за це так назвали (Той, хто лікується нею, сто літ проживе). Діти, як ви вважаєте, чи п'ють квіти воду. (Відповіді дітей).

Вихователь: А давайте це перевіримо за допомогою наступного досліду. Але для цього досліду нам потрібно попросити пробачення у квітки. Раніше люди, які збирали лікарські рослини і трави для того, щоб приготувати ліки просили у них пробачення, що зірвуть їх чи пошкодять, і тільки тоді збирали їх для своїх цілей. От і ми, квітко, просимо у тебе пробачення і хочемо, щоб ти стала для нас у пригоді. Відрізати листочки у квітки потрібно нижні, бо вони вже старі і мають найбільші лікувальні властивості, згодом вони і самі відімруть. Спочатку ми добре поллємо квітку, почекаємо трохи. Я відріжу гострим ножем нижній листок, а тепер прикладу паперову серветку до листка. Чому серветка стала мокра? (Відповіді дітей). Про що це свідчить? (Відповіді дітей). Який можна зробити висновок? (Відповіді дітей).Позначимо це схематично.

Вихователь: От ми і повернули всі позначки на схемі на місце. Та хотілося б ще вилікувати крота. Тож давайте разом приготуємо йому ліки. Для цього я покришу дрібненько листок, який відрізала у квітки, а ви зберете у марлеві серветки і видавите сік у блюдце.

Діти піпетками збирають сік у пробірку.

Вихователь: Давайте ще раз підійдемо до схеми. Ми ніби-то все повернули на свої місця. Поглянувши на цей ланцюжок, який ми створили, хочеться сказати про те, що земля не просто поверхня, по якій ми ходимо, стрибаємо чи бігаємо, земля - це ціла система, де щось росте, живе, п'є, дихає, і потрібно берегти землю, не забруднювати її, не засмічувати. Бо згубивши одне, загине інше. Отож любіть землю, бережіть и для себе ці для інших!

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: Яна
Переглядів: 818 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Дошка пошани
http://picasion.com/
Контакти
Бакинський квартал, б.15, м.Славутич,Київська обл.07101
тел.: (04579) 2-35-32
e-mail: metodslavutich@ukr.net
web: slavmmc.at.ua
міні-EdCamp Slavut
Наш блог
Пошук
100-річчя В. Сухом
INUDECO
Вхід на сайт

Сектори центру
Конспекти заходів [14]
Дошкільна освіта [11]
Початкова освіта [11]
Позашкільна освіта [3]
МОНУ
ІІТЗО
ЗНО
КОДА
ДОН
КВНЗ КОР "АНО"
МАН
e-slavutich
Управління освіти
pedpresa.com
osvita.ua
Славутицький ММЦ © 2018